jeudi 1 février 2024

Aloittamisen jälkeen paino nousee

Lähtötilanne: Perusaktiivinen, 37v, 169cm, nainen

Olen treenannut nyt painojen kanssa 3 kk. Harjoitellut perusliikkeiden tekniikoita, kyykky, mave, penkki jne. Tehnyt paljon isoja moninivelliikkeitä. Kerta viikkoon 1 -1,5h aerobinen (hiihtoa). Syönyt järkevästi ja terveellisesti. Salilla olen lisäillyt painoja maltilla, mutta siten kuitenkin, että treenit ovat suht raskaita, toistoja jää 1-2 varastoon. Olen hullaantunut siihen tunteeseen, että jaksan ja kykenen! Penkkipunnerrus on ehkä suokkini. Mutta...

Vaatteet on alkanu kiristään, etenkin takapuolesta... Ja koska olen jo valmiiksi ylipainoinen (painoani en tiedä, enkä halua tietää, koska syömishäiriö), mutta veikkaan painavani noin 85-90 kg. Ja siinä on liikaa minulle. En mielestäni ole lisännyt syömistä treenien myötä, syönyt jopa puhtaammin ja säännöllisesti. Nukun hyvin ja viikkoon mahtuu myös lepopäiviä.

Ajattelin lähteä tähän projektiin sillä mielin, että painonpudotus ei ole ykkösprioriteetti vaan, että oppisin nauttimaan punttitreenistä (ja siinä sivussa myös paino tippuisi). Olen vuosia jojo-laihdutellut. Yleensä olen saanut kiloja karisemaan niukalla ruokavaliolla ja ylettömällä lenkkeilyllä... Siihen en nyt aio sortua.

Mitä teen väärin vai annanko nyt kehon vain tottua tähän uudenlaiseen rasitukseen ja toivon, että muutosta tapahtuisi?

Adblock test (Why?)



Aloittamisen jälkeen paino nousee

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire