mardi 24 avril 2018

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Mietin vaan että voisiko minulla kenties olla kilpirauhasen vajaatoiminta ja kannattaako käydä tarkistamassa?

Multa otettiin joskus arvot ja olin sillon noin 14v+, söin niinä aikoina epäterveellisesti ja olin vähän ylipainoinen myös. (Potilasasiakirja sanoo: TSH 1.36 matala normaali, T4-V 12, Viitealueen alareunassa, normaali ja koska TSH-eritys ei aktivoitunut, potilaalla tuskin kilpirauhassairautta vaan normaalisti matala tyroksiini)

Olen nykyään 18v ja olen välillä mielestäni väsynyt koulun jälkeen eli saatan nukahtaa. Minulla on aina ollut taipumusta lihota, jopa sen jälkeen kun sain ylipainon pois (olen normaalipainoinen). välillä myös puheen kanssa on ollut ongelmia esim. en aina saa tiettyä sanaa mieleen vaikka tiedän sen sanan ja se on ihan kielen päällä.

Ainiin ja piti mainita myös että äidin äitillä on kilpirauhasen vajaatoimintaa, eli kannattaisiko tässä ottaa terveyskeskukseen yhteyttä eli varata aika?

Let's block ads! (Why?)



Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire