samedi 30 mars 2024

Palan tunne kurkussa

Pakko oli luoda tunnukset ihan tätä varten, muuten vaan aina keskittynyt lurkkailemaan viestejä.

Oon itte 45-v mies ja kokemusta on palan tunteesta kurkussa. Tästä on aikaa lähemmäs 10 vuotta ja kesti noin puolen vuoden ajan muistini mukaan lähes joka päivä. Tämä palan tunne ei ilmennyt heti herättyäni vaan se ilmestyi eri aikaan päivästä, monesti kuitenkin suhteellisen aikaisinkin. Oli kiusallinen tunne, mutta itselleni ei ilmennyt esim. nielemisongelmia. Myöhemmin minulla on kyllä gastroskopiassa todettu paljon sappea vatsalaukussa, joka oireilee refluksina vaihtelevasti.

Itse jo silloin omalla kohdallani yhdistin tuon palan tunteen psyykkiseen olotilaani ja myöhempien kokemusten perusteella vielä selvemminkin. Oon aina ollut ihan liian kova stressaamaan, jännittämään ja ahdistumaan eri tilanteissa, näitä asioita oon onneksi pystynyt vanhemmiten edes jonkun verran työstämään.

Yli 5 vuotta , kun oon viimeksi salilla käynyt ja niihin aikoihin refluksi kyllä oireili salitreeneissäkin selvästi.

Eli itsellä tosiaan lähti toi tunne pois ,vaikka kesti puolisen vuotta. Eikä ole ainakaan toistaiseksi palannut. Refluksi oireita tosiaan tulee aina silloin tällöin(somac) ajoittain kanssa lääkkeenä.

Toivottavasti olosi helpottaa oli sitten syy mikä tahansa. Ja lääkärin puoleen toki voi aina kääntyä...ja koita ottaa rennosti:)

Adblock test (Why?)



Palan tunne kurkussa

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire