vendredi 15 février 2019

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Kaunako sulla on ollu noita oireita? Listaa paperille kaikki mitä oireita sulla on. Onko sun suvussa kenelläkään kilpirauhasrairauksia? Toinen mistä noi sun oireet vois myös johtua on liian kova treeni ja liian vähäinen ravinnon saanti. Kovassa pitkässä dietissä kilpirauhanen alkaa temppuilla mikä ei välttämättä ole pysyvä olotila.

Mutta, tosiaan, se voi tulla kenelle tahansa, yleensä kuitenkin on periytyvää.

Itselläni aloitettiin kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitys viime syksynä. Mulla oli A4kokoinen paperi täynnä oireita.Kirjasin kaikki ylös mikä tuntui oudolta.

-Jumalaton väsymys on yleisin oire (vaikka kuinka nukkuis niin väsymys ei helpota yhtään)
-Aivosumu (unohtelee asioita, pää ei toimi)
-Lämmöntuotto heikkenee, palelee koko ajan (mulla oli kesähelteiläkin varpaat ja sormet ihan jäässä) Villasukista tuli parhaat kaverit
-Esineet alkoi tippua käsistä ja tuntui et menee jalat alta.
-Erittäin kuiva iho, hiukset huonossa kunnossa, ohenee ja saattaa jopa lähteä niitä enemmän ku normaalisti
-Paino nousee, turvottaa
- Niskakipua
-Päänsärkyä
-Kuukautishäiriöitä
-Nivelkipuja
-Huimausta
-Näköhaittoja
-Aineenvaihdunta ei toimi
-Suolentoiminta on tosi hidasta
-Itsellä esim sykkeet treenin aikana nous ja hiki lens (joillakin saattaa olla just päinvastoin), (nyt lääkityksellä sykkeet nousee tosi helposti mut hiki ei tuu)

Mulla oli pahimpina oireina toi kamala väsymys, normaali 8h uni ei riittänyt, olin koko ajan väsynyt, ärtynyt ja mitään muuta ei jaksanut ku käydä hyvässä lykyssä töissä ja sit pakotin itteni salille. Kynät ei pysyny käsissä, nukuin töissä seisaallani. Keitin kahvit kahdesti samoista poroista ku en muistanu olinko vaihtanu ne. Laitoin ruoat tiskikoneeseen ja tiskit jääkaappiin. Olin ihan sekaisin. Niskat aina jumissa, päätä särki, huimas jne. Loppujen lopuks paino vaan nous vaikka oli tosi paljon miinuskaloreilla. Palelin aina, ruumiinlämpö oli 34,9-35. Mies kerran vaan mainitsi et oisko sulla toi kilpirauhasen vajaatoiminta. Mietin sitä pitkään itsekki ennen ku kävin sen mun oirelistan kanssa lääkärillä. Lääkäri ei meinannu millään uskoo, oli passittamassa mua neurologille ja sisätautilääkärille. Mun arvot oli ihan marginaalin alapäässä, mut kuitenkin vielä sisällä. Huusin sille te haluun sen koelääkityksen ja se lopulta mulle sen kirjoitti ja heitti pihalle. Viikon kuluttua noin alkoi helpottaa. Se on vaan loppuelämä hormooneilla elettävä, opeteltava kuuntelee omaa kroppaa ja lisättvä ja pienennettävä annosta kroppaa kuunnellen.
Jos sua on pitkään jo toi vaivannut niin käväse ihmeessä lääkärillä mittauttamassa sun T4V ja THS. Sorry, tuli pitkä sepostus :D

Let's block ads! (Why?)



Kilpirauhasen vajaatoiminta

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire