lundi 29 avril 2024

Aloittelijan kotitreeni kysymyksiä 2024

Moro,

Täällä kirjottaa 35v mies 185/90 mitoilla. Olen innostunut heiluttelemaan painoja kotioloissa, kun huomasin passiivisen elämäntavan vuoksi että lihaskunto ei ole ollenkaan enää niin hyvä kun se oli 10v sitten. Tavotteena mulla olisi vähän kiinteyttää kehoa, alavatsan seudulla vähän löysää, mutta kyllä mulla piirtyy hauikset, olkapäät ja ylävatsalihakset hyvässä valossa, eli en ihan narukäsi ole. En ole koskaan ollut mikään salimake kuitenkaan, nuorempana nousi penkistä se satku, tällä hetkellä jäisin varmasti ton tangon alle.

Varsinainen kysymys mulla olisi koskien jotakin helppoa treeniohjelmaa kotosalle, kun mulla on käytössä painonnostotanko, käsipainot, vastuskuminauhat, kehonpaino, myös säädettävä vinopenkki löytyy, ja leuanvetotanko. Haluisin tähdätä niihin isoihin yksinkertaisiin perusliikkeisiin (esim. pystypunnerrus on lemppari), mutta mulla ei ole oikein ideaa että miten sen toteuttaisi ja missä järjestyksessä, en tiedä että pitääkö hauikset tehdä esimerkiksi ennen ylätaljaa (vastusnauhoilla pystyn stimuloimaan soutuja). Olen tällä hetkellä heilutellut painoja vähän summamutikassa, netistä olen katsonut liikkeitä ja mitä lihaksia mikäkin liike rasittaa, ja sitä mukaan yrittänyt järkevästi tehdä, parasta olisi jonkun kokeenemman antama ohjelma. Liikkeitä voisi olla vaikka 4-6 treenikerralla, ja 3 kertaa viikkoon olisi mieluisin.

Olisiko kellään antaa alottelijatason ja varsinkin liikkeiden järjestykseen mahdollisesti ohjelmaa, ja ne pitäisi pystyä tekemään välineillä joita listasin.

Syömisestä sen verran että meen kalorivajeella tällä hetkellä noin 2000 - 2300kcal syömisillä, makrot: R75 (tyydyttyneen rasvan saanti tästä on noin 15-18g eli reilusti alle suosituksen), P140-150 (syön 1,5-1,6 kertoimella), HH 150-220. Rasvat tulevat pääosin pähkinöistä, kananmunista. Proteiini kanan jauhelihasta, kananmunista, ja treenaamisen jälkeen vetäsen huiviin proteiinijuoman. Hiilarit tulevat vihanneksista joita syön päivittäin 600g-800g, muutamasta näkkileivästä ja kaurapuurosta, hedelmistä.

Adblock test (Why?)



Aloittelijan kotitreeni kysymyksiä 2024

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire