dimanche 23 août 2020

Millaisia tuloksia odotettavissa näillä lähtökohdilla?

Hei! Olen uusi foorumilla ja myös voimaharjoittelun parissa. Olen 21-vuotias nainen. Pituutta on 174 cm ja painoa 59 kg. Liikuntataustaa minulla on vuosia sekä ratsastuksen että lenkkeilyn parista. Salilla olen käynyt lähinnä pari kertaa kääntymässä, mutta siihen haluan nyt muutoksen! Toiveena on saavuttaa terveyttä (parempi lihaskunto voisi auttaa selkä- ja polvivaivoihin) ja myös parempaa ulkonäköä. Olen nyt ns. laihaläski. Haluaisin sekä kasvattaa lihasmassaa että päästä muutamasta rasvakilosta eroon.

Mitäs siis sanotte arvon foorumilaiset, millaisia tuloksia näillä lähtökohdilla olisi odotettavissa seuraavanlaisella suunnitelmalla? Saa myös mielellään antaa vinkkejä, jos suunnitelmassani on jotain vialla.

- Alkuun 2 x viikko salia, ja kun kroppa tottuu, alan treenata 3 x viikko. Salilla isoja perusliikkeitä, kuten kyykkyä, mavea, penkkiä, leukoja (kuminauhalla), kulmasoutua ja pystypunnerrusta. Painot sellaisia, että jaksan tehdä 3 x 10 toistoa.
- Ruokaa pyrkisin syömään suunnilleen kulutukseni mukaan, jotta lihasta voisi kasvaa samalla kun rasvaa palaa. Kulutukseni on 2 000–2 500 kcal päivästä riippuen. Proteiinia n. 100 g/vrk, mikä olisi roima lisäys aiempaan saantiin.
- Näiden lisäksi toki pyrkimys nukkua hyvin ja jonkin verran harrastaa hyötyliikuntaa esim. kävelyn muodossa.

Let's block ads! (Why?)



Millaisia tuloksia odotettavissa näillä lähtökohdilla?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire