mercredi 4 novembre 2020

Ärsyttävät asiat liikenteessä

Nyt pistit kommenttisi tuohon lainaukseen, mutta koitan poimia niitä tähän:

Suomessa on ajovalojen käyttöpakko eli tuosta ensimmäisestä ei tarvitse sen enempää vääntää. Vilkuttamisesta taidamme olla samaa mieltä, jos tulkitsin oikein.

Ego-ohitus on kuten seuraavassa esimerkissä: Kaksi BMW:tä ajaa peräkkäin ja jostain syystä jälkimmäinen haluaa päästä ensimmäisen ohi noin 500m ennen valoja. Järjetön kiihdytys, koukkaus vaarallisen liikennöidyltä vastaantulevien kaistalta (minun kaistaltani sillä hetkellä), ohi ja jarrutus valoihin. Täysin tarpeeton ohitus. Eikä tainnut se isin lellikkipoika olla synnyttämässäkään. Tämä nyt oli aivan kärjistetty (mutta tosi) esimerkki. Vastaavia tilanteita tarkoitin ego-ohituksella.

Alinopeuskommenttiin: Tuo nyt osoittaa muiden autoilijoiden vammaisuuden, minä puolestani puhuin vaikkapa tilanteesta, että 80km/h alueella ajetaan 50-60km/h. Eli toisin sanoen ollaan tulppana.

Mutkissa oikaisemisessa SEKÄ reilusti vastaantulevien puolelta ETTÄ keskiviivan päältä. Molemmat ovat perseestä ja varsinkin ensimmäinen todella vaarallista. Tästä oli muistuksena lähistön mutkassa viime syksyllä kynttilöitä.

Tuosta olen samaa mieltä, että olen todella nuori riehumaan täällä tällaisista asioista, mutta on minulla sen verran jo kilometrejä alla, että pystyn kokemuksesta hieman jo puhumaan. ;)

Let's block ads! (Why?)



Ärsyttävät asiat liikenteessä

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire