mardi 6 octobre 2020

Ikämies aloittelijalle neuvoja.

Moro!
Täysin noviisi kaipailee selkeyttä tähän nettimaailman informaatiotulvaan.
Olen siis reilu 40v. pituus 168cm ja paino 94kg (läskiä). Mitään taustaa urheilusta ei ole, vaan vuodet 12v.-38v. meni päihteiden parissa, jolloin ei paljon paino tms.kiinnostanut. Nyt kun reilun 4vuotta on ollut raittiina, on alkanut myös oma hyvinvointi kiinnostaa eritavalla ja tarkoitus olisi olla rantakunnossa vielä jonain päivänä. Kysymys kuuluu, jos tarkoituksena on kasvattaa itselleen mahdollisimman paljon lihasmassaa, kannattaako mun ensin pudottaa painoa ja sen jälkeen vasta aloittaa ns.massakausi vai keräänkö massaa lihaksiin ja diettaan ylimääräiset joskus tulevaisuudessa pois? Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin yhtäaikaa tämän tekeminen on melko tekemätön paikka.
Tällähetkellä olen räpiköinyt salilla n.3kk. Tehnyt isoja toistomääriä pienillä painoilla ja totuttanut ylipäätään lihaksia siihen että jotain tarvitsisi tehdäkin. Treenikertoja olen tehnyt nyt 3krt/viikko ja ohjelman olen pohjannut Arnoldin kultaiseen kuusikkoon, vaihdellen välillä järjestystä jne. Paino on pysynyt tämän 3kk.käytännössä koko ajan samana eikä myöskään vatsan ympärys esim.ole pienentynyt kuin pari cm, mutta selkeästi olen saanut voimatasoja ylös, koska harjoituspainoja olen pystynyt lisäämään jo alkuun verrattuna reilusti.
Nyt kuitenkin polte olisi kova aloittaa oikeasti treenaaminen ja saada jonkinnäköisiä tuloksia myös aikaiseksi.
Entä ruokapuoli? Alla esimerkki mun normaalista salipäivän ruokavaliosta, välipäivänä muuten syön samoin, poislukien laturi ja palautus juoma.
Sana on vapaa ja ohjeita otetaan vastaan kuinka kannattaa edetä.

Aamiainen
-Mustikka 100 g
-Heraproteiinijauhe 40 g
-Soijalesitiini Rakeita 15 g
-Kaurahiutale 50 g

Laturi
-kreatiini 5 g
-osmolite 30 g
-EAA 20g

Palautus
-hera 40 g
-kreatiini 5 g
-osmolite 30 g

Lounas (saliruoka)
-Naudanjauheliha (10% Rasvaa)
150 g
-Broccoli Mix
100 g
-Tumma Makaroni 100g kuivapaino

Välipala
-Vaasan Ruispalat
1 pala, 27,5 g
-Kalkkunaleike
2 x 1 siivu, 28 g
-Kermajuusto 17%
4 x 1 siivu, 40 g

Päivällinen
-Naudanjauheliha (10% Rasvaa)
150 g
-Broccoli Mix
100 g
-Tumma makaroni 50g kuivapaino

Iltaruoka
-Naudanjauheliha (10% Rasvaa)
150 g
-Broccoli Mix
100 g
-Tumma makaroni 50g kuivapaino

Iltapala
-maitorahka 250g
-mustikka 100 g
-Kauralese tai hiutale
50 g

-Kalorit 3071
-Rasva 85g
-Hh 291g
-Prot 254

Let's block ads! (Why?)



Ikämies aloittelijalle neuvoja.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire